آیا اسباب بازی های جنسیتی به رشد کودک آسیب می رسانند

آیا اسباب بازی های جنسیتی به رشد کودک آسیب می رسانند

تحقیقات نشان داده است که تقسیم اسباب بازی های کودکان بر اساس جنسیت می تواند پیامدهای توسعه پایدار داشته باشد.

هر والدین از تقسیم صورتی و آبی دراتاق اسباب بازی خسته شده اند. فقط ماه گذشته ، کاخ سفید یک کنفرانس در مورد کلیشه های جنسیتی در اسباب بازی ها و رسانه ها برگزار کرد ، که بسیاری از تولید کنندگان و کارشناسان اسباب بازی در آن شرکت داشتند. پس از بازخورد ، در سال 2015 اعلام کرد که از علائم برچسب زدن اسباب بازی های مخصوص پسران یا دختران خلاص می شود. یک کمپین در انگلستان به نام Let Toys Be Toys در تلاش است تا خرده فروشان را متوقف کند تا دسته بندی اسباب بازی ها و کتاب ها را فقط برای یک جنس متوقف کنند.

روانشناسان و جامعه شناسان توسعه خوشحال هستند که سرانجام شاهد عقبگرد والدین نسبت به این مسئله هستیم. لیزا دینلا ، استادیار دانشگاه مونوث و محقق اصلی آزمایشگاه توسعه جنسیت می گوید ، محققان نگران تأثیر داشتن اسباب بازی هایی هستند که از لحاظ جنسیت جدا شده اند.

آیا اسباب بازی های جنسیتی به رشد کودک آسیب می رسانند

راه راههای روشن و صورتی روشن با عروسک و مجموعه های چای از یک طرف و کامیون ها و بلوک های ساختمانی از طرف دیگر تقسیم شده است . در دهه 1970 ، اسباب بازی های فروخته شده در ایالات متحده همیشه با تمایز جنسیتی روشنی به بازار عرضه نمی شدند.

فروشگا آریا یکی از بهترین فروشگاه های ماشین شارژی در اصفهان می باشد.

الیزابت شیرین ، مدرس جامعه شناسی در دانشگاه کالیفرنیا ، دیویس توضیح داد: “بازاریابان تشخیص دادند که زمان مناسبی برای استفاده از کلیشه های جنسیتی برای فروش محصولات در مورد جنسیت نیست.”

تبلیغات دهه 1970 نشان داد بچه ها با انواع اسباب بازی ها در رنگ های روشن و شاد مانند قرمز ، سبز یا زرد بازی می کنند. با این وجود ، در دهه 1980 و 1990 ، علیه فمینیسم عكس العمل نشان داده شد ، و اسباب بازی ها شروع به تفکیك جنسیت می كنند .

دینلا می گوید ، اگرچه ممکن است یک مسئله بی اهمیت به نظر برسد ، اسباب بازی ها به کودکان کمک می کنند مهارت های جدید را یاد بگیرند و از نظر فکری رشد کنند. عروسک ها و آشپزخانه های تظاهر کننده در آموزش تعلیمات شناختی ترتیب وقایع و مهارت ها خوب هستند. بلوک های ساختمانی مانند لگو و معماها مهارت های مکانی را آموزش می دهند ، که این امر به تنظیم زمینه برای یادگیری مدیران ریاضی در این خط کمک می کند. دینلا می گوید: “اگر بچه ها را در یک مسیر قرار دهیم ، هر دو جنس از بین نمی روند.”

کریستیا اسپیرز براون ، استادیار دانشگاه کنتاکی و نویسنده کتاب والدین Beyond Pink and Blue: چگونه کودکان خود را بدون داشتن کلیشه های جنسیتی بزرگ کنید ، می گوید: عروسک ها به بچه ها همدلی و نحوه مراقبت از شخص دیگری را می آموزند.

ترجیحات جنسیتی برای اسباب بازی ها فقط پس از این که کودکان در مورد جنسیت خود می آموزند ، ظاهر می شوند. براون می گوید ، نوزادان هیچ ارجحیت نشان نمی دهند.

در واقع ، وقتی صحبت از اسباب بازی های واقعی بچه ها می شود که با آنها بازی کنند ، در جنسیت تفاوت بیشتری وجود دارد تا اینکه بین جنسیت ها وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، وی خاطرنشان می کند که مطالعات مربوط به کودکان خردسال نشان داده است که پسران بیش از دختران از بازی با اسباب بازی با چرخ لذت نمی برند ، چیزی که به طور سنتی به پسران داده می شود.

بین سه تا پنج سالگی ، جنسیت برای کودکان بسیار مهم است. بنابراین ، هنگامی که کودکان راهروهایی به روشنی تقسیم شده با نشانه های جنسی تقویت شده مانند اسباب بازی های صورتی یا آبی را می بینند ، توجه زیادی می کنند. کودکان همچنین نشانه های زیادی را از یکدیگر می گیرند.

در آزمایشات ، اگر یک کامیون سوار شوید و به یک دختر نشان دهید گروهی از دختران دیگر که با کامیون بازی می کنند ، آن را به عنوان اسباب بازی یک دختر می بیند.

براون توضیح می دهد که بچه های کوچک نیز تمایل دارند به “سیاه و سفید” فکر کنند و سعی کنند “برای جنسیت خود بسیار معمولی باشند”.

به عنوان مثال ، در یک آزمایش ، محققان اسباب بازی هایی را که بچه ها قبلاً ندیده بودند ، گرفته و آنها را در صندوق های دخترانه کلیشه ای یا صندوق های پسرانه کلیشه ای قرار داده و به گروهی از کودکان داده بودند. دختران با اسباب بازی ها در صندوق های دختران بازی می کردند و پسران به اسباب بازی های داخل صندوق های پسر منتقل می شدند. هر دو جنس روی اسباب بازی های موجود در جعبه ها به معنای جنسیت خود متمرکز بودند و توجه زیادی به اسباب بازی های مشخص شده برای جنس مخالف نمی کردند.

در حدود چهار تا پنج سالگی ، کودکان می آموزند که جنسیت آنها ثابت است و نسبت به چه نوع اسباب بازی هایی که با آنها بازی می کنند ، انعطاف پذیر تر می شوند. برخی والدین سعی می کنند انواع دیگر اسباب بازی ها را معرفی کنند و از تقسیم کاملاً صورتی و آبی دور شوند.

دینلا می گوید: “هر تصمیمی که در مورد تم تولد یک کودک گرفته شود ، لباس هایی که شما انتخاب کرده اید – هر تصمیم … با هزینه اجتماعی همراه است که کودک پرداخت می کند.” “بنابراین برای والدین سخت است که قوانین را کنار بگذارند.”

براون با استناد به کتاب اتوبوس مدرسه Little People می گوید: “ایجاد اسباب بازی های مشترک درست پیش رفته است”: اکنون نسخه ای از اتوبوس مدرسه وجود دارد ، “با سؤال باورنکردنی که چرا یک شرکت اسباب بازی چیزی را بدون جنسیت نمی دهد ، مانند یک اتوبوس مدرسه ، نشانگر جنسیت.

به نظر می رسد که اسباب بازی ها در یک مقطع زمانی که مثلاً زنان اکثریت دانشجویان دانشکده ها را تشکیل می دهند ، از جنس جنسیتی بطور چشمگیری جدا شوند ، ضد توجیه به نظر برسد. براون فرض می کند که هر گاه تحولات فرهنگی زیادی در یک جهت اتفاق افتاده باشد ، در جهت دیگری واکنش معکوس وجود دارد.

این فقط جعبه های صورتی و آبی نیست که در سال های اخیر به بازاریابی اسباب بازی ها حمله کرده است: این همچنین گسترش شاهزاده خانم ها و ابرقهرمانان است.

عروسک های دخترانه در دهه 1960 نقش های زنانه در آن زمان – مانند خانه دار و مادر – در حالی که چهره های عمل پسران حرفه هایی مانند دانشمند ، مهندس یا گاوچران داشتند.

در سال های اخیر ، از زمانی که زنان به بخش اصلی نیروی کار تبدیل شده اند ، انتظار دارید عروسک های دختران به طور عمده حرفه هایی داشته باشند که آینه آن مادران شاغل است که آنها را برای بچه های خود خریداری می کنند. در عوض ، شیرین می گوید ، حرکتی به سمت نقشهای فانتزی انجام شده است که بسیاری از عروسک ها شاهزاده خانم و پاپ استار و چهره های اکشن تبدیل به ابرقهرمانان می شوند.

شیرین می گوید ، در حالی که بچه ها از بازی شاهزاده خانم و ابرقهرمانان لذت می برند ، نقش ها “ایده های بزرگسالان از آنچه بچه ها می خواهند” است. آنها “اغراق مردانگی و زنانگی” هستند.

شیرین می گوید که برای هر دو دختر و پسر ، مشاغل عروسک هایشان غیرواقعی شده است ، که جای تاسف است چون عروسک ها به کودکان این فرصت را می دهند که حرفه های خود را امتحان کنند.

از آنجا که سلیقه ها تکامل می یابند ، هر سه محقق امیدوارند که روزی ، اسباب بازی ها بر اساس جنسیت متوقف نشوند و در عوض بر اساس نوع ، مانند اسباب بازی های پازل ، عروسک ها یا دوچرخه های کودکان دسته بندی شوند. هنوز هم عروسک های لباس پوش و کامیون های اسباب بازی هیولا وجود خواهند داشت ، اما به جای اینکه فقط صورتی یا آبی باشند و از راهروهای مختلف جدا شوند ، به هر رنگ رنگین کمان می آمدند و در اختیار همه بچه ها قرار می گرفتند.

شیرین می گوید ، انتخاب اسباب بازی ها باید براساس علایق شخصی بچه ها باشد نه بر جنسیت آنها.

براون می گوید: “همه اسباب بازی ها بی طرف هستند.” “آنچه خنثی نیست نحوه فروش اسباب بازی ها است.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *