اسباب بازی مناسب با سن

 

کودکان کاری جز بازی کردن ندارند و با همین بازی با وسایل متفاوت رشد میکنند .وسایلی که کودک از آنها استفاده میکند تاثیر بسزایی در رشد ذهنی ، اجتماعی ، فرهنگی وهنری و …. کودک دارد. بنابراین در خرید اسباب بازی برای کودکان باید دقت زیادی کرد. بسیاری از والدین طبق مدگرایی در جامعه برای کودکان اسباب بازی میخریند و حتی اکثرا قبل از اینکه کودک به دنیا بیاید اسباب بازی بر اساس سلیقه خود خریداری کرده اند . اما این کار بسیار اشتباه است.

باید اسباب بازی را طبق خلق و خوی کودک بخرید. شاید فرزندتان دختر باشد ولی این دلیل نمیشود که حتما با عروسک بازی کند. نکات زیادی در خرید اسباب بازی مود توجه است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

ایمنی:

از نکات مهمی که باید در خرید اسباب بازی دقت کنید ، ایمنی و استاندارد بودن اسباب بازی است.شاید بسیاری از شما ندانید که کدام اسباب بازی استاندارد است و خطری برای کودک ندارد. بنابراین ما در ادامه به ذکر چند مورد مهم میپردازیم.

1.در ابتدا سعی کنید اسباب بازی از مارک و جنس های خوب بگیرید زیرا اسباب بازی به خصوص پلاستیکی ها معمولا از بازیافت ها تولید میشوند و کودک ممکن است آن را داخل دهان کند بنابراین از مارک های معتبر خریداری کنید.

2.قسمت باطری اسباب بازی ها بسیار اهمیت دارد. این قسمت همچون باطری ماشین شارژی باید با یک پیچ محکم شده باشد تا کودک نتواند آن را باز کند. باتری شامل مواد خطرناکی می باشد.

3.اسباب بازی در سایزهای ریز خریداری نکنید زیرا ممکن است کودک آن را ببلعد و باعث خفگی شود.

اسباب بازی مناسب سن

از موارد مهمی که در خرید اسباب بازی اهمیت دارد خرید آن مناسب با سن کودک باشد. مثلا برای کودکان تا 3 ماهگی بهتر است اسباب بازی های صدا دار و وسایل مطمئن خریداری شود. و یا 3 تا 6 ماهگی اسباب بازی های آویز ، صدار دار و… خریداری کنید. به این ترتیب مناسب با سن کودک اسباب بازی برای او بخرید تا بتواند علاوه بر سرگرم شدن یادگیری او را افزایش دهد.

ماشین شارژی اصفهان

اسباب بازی مناسب با روحیه:

اینکه باید اجازه دهید کودک خودش اسباب بازی انتخاب کند اهمیت دارد . به کودکان پسر اجبار نکنید که با ماشین و توپ بازی کنند و یا حتی دختران نباید حتما با عروسک بازی کنند اجازه دهید خودشان انتخاب کنند. اما وسایلی بخرید که برایشان خطر نداشته باشد . مثلا اکثر کودکان علاقه به ماشین دارند اجازه ندهید با خودرو بازی کنند ولی میتوانید برایشان ماشین شارژی اصفهان بخرید تا هم علایق و سلایق آنها توجه کرده باشید هم خطری برایشان نداشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *