تقلید کودکان از رفتار والدین

ماشین شارژی اصفهان

اگر در خانواده و یا در اطراف کودک دارید باید در رفتار خود بسیار دقت کنید و مواظب  هر رفتار و حرف خود باشید.  زیرا کودکان در هر سنی از بزرگترها تقلید می کنند یعنی اینکه هر حرکتی که والدین در نزد کودکان انجام میدهند ،کودکان عینا تقلید میکنند. به صورتی که می توان گفت الگوی کودکان ، بزرگترها هستند بنابراین باید در رفتار خود بسیار دقت کنید. تا بتوانید کودک  را به خوبی تربیت کنید.

ماشین شارژی آرایا با ارائه مطالب مناسب شما را در تربیت کودک یاری میکند و همچنین با ارائه محصولاتی همچون ماشین شارژی و باتری ماشین شارژی به رفتار کودکان جهت مناسب میبخشد.

رشد ذهنی کودک:

کودک با تقلید از رفتار های بزرگترها به رشد عقلی و ذهنی دست می‌یابد. بنابراین کودکی که توانایی این را دارد که از بزرگترها تقلید کند به معنی این است که به رشد عقلی رسیده است. در اصل تقلید راهی برای یادگیری رفتارهای جدید است.پ

ماشین شارژی اصفهان

تاثیر تقلید بر یادگیری:

همانطور که گفته شد کودکان با  با تقلید از بزرگترها اعمال جدید را یاد می گیرند بنابراین شما می توانید با انجام کارهای مناسب، رفتارهای خوب را به کودکان آموزش دهیم مانند کمک کردن به دیگران. اگر شما در جلو کودک به دیگران کمک کنید باعث میشود که  کودک با تقلید از شما این رفتار پسندیده و خوب را تکرار کند.

کودکان از چه سنی تقلید می کند:

کودکان در هر سنی متناسب با رفتار بزرگتر ها و کارهایی که می توانند انجام دهند تقلید می کنند مثلاً در یک ماهگی با نگاه به حالت های صورت طرف مقابل تقلید می کنند مثلاً باز کردن دهان. در ماه های ۷ تا ۸ ماهگی کارهای بیشتری را مانند خندیدن تکرار می کنند.تقلید رفتاری کودکان در بین ۱ تا ۳ سالگی نیز بیشتری میشوند.کودکان در یک سالگی علاوه بر تغییر رفتار های بدنی و حرکتی صداها را تقلید میکند. آنها علاوه بر تقلید از بزرگترها از شخصیت های کارتونی نیز تقلید می کند و رفتار آنها را تکرار میکند.

اما همیشه این تقلید به نفع کودکان نیست و به همین دلیل باید بسیار مراقب بود یکی از کارهای که اکثر کودکان از بزرگترها تقلید می‌کنند رانندگی است.خطرات ناشی از تقلید رانندگی جلوگیری کنید می توانید اسباب بازی های مناسب را برای کودک خریداری کنید تا بتواند مانند شما رانندگی کند اما بدون خطر.  با خرید ماشین شارژی اصفهان کودک خود را از خطرات احتمالی دور کنید.

ماشین شارژی اصفهان

آموزش های نادرست:

یکی از اشتباهات بزرگ والدین که در مقابل کودکان انجام میدهند و انتظار دارند که کودکان این اشتباه را انجام ندهند دروغ گفتن است. والدین فکر می‌کنند که با گفتن اینکه به کودک آموزش دهند که دروغ گفتن کار اشتباهی نیست، کودک این رفتار را آموزش می بینند.اما باید بدانید که کودکان از رفتار شما تقلید می کند یعنی اگر شما دروغ بگوید آنها نیز یاد می گیرند و با اینکه بارها به او گفته که دروغ کار خوبی نیست اما باز هم کودک دروغ گفتن را از شما یاد می‌گیرد .

رفتار اشتباه: مثلا وقتی کودک وسیله ای را خراب میکند وقتی پدر خانواده از کودک میپرسد چه کسی این کار را کرده . مادر به کودک یاد میدهد تا بگوید من این کارو نکردم یه بچه شیطون بوده . ولی کار درست این است که مادر به کودکش آموزش دهد تا به پدر حقیقت را بگوید و در عوض عذر خواهی کند.

با این کار کودک هم راستگویی را یاد میگیرد. هم معذرت خواهی بابت کار اشتباه  را یاد گرفته است.

برای تربیت بهتر کودکان خود ، مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *