اسکوتر برقی چیست ؟

اسکوتر برقی چیست

اسکوتر برقی چیست ؟

بشر همواره به دنبال راحت زندگی کردن میگردد و برای به عمل رساندن این کار دست به دامن علم میشود. در زمان قدیم انسان ها ابتدا از دُرُشکه و اسب و دوچرخه و سپس از اتومبیل برای جابه جایی استفاده میکردند و پس از آن به فکر ساخت وسیله راحت تر و بی دردسرتر افتادند و این روند همچنان ادامه خواهد داشت

تاریخچه اسکوتر برقی: اسکوتر برای اولین بار توسط ویم اووبوتر در سال 1997 اختراع شد؛ و پس از آن وسیله ای مجزا تر و پیشرفته تر از اسکوتر ساخته شد که اسکوتر برقی نام دارد. اسکوتر برقی یکی از صدها وسایل نقلیه ای است که ساخت آن به صورت انبوه در سال 2014 در کشور چین استارت زده شد و بعد از آن در سایر کشور ها به تولید رسید. فروش عمده اسکوتر، در طرح های مختلف و زیبا و متنوع بدون هیچ گونه واسطه ای و به صورت مستقیم انجام می شود.

اجزای اسکوتر برقی : اسکوتر برقی وسیله ای سیار است که متشکل از دو چرخ کوچک است و این چرخ ها به دسته ای وصل نیستند. شاید در نگاه اول استفاده از این وسیله برایتان دشوار باشد اما باید بدانید که حرکت دادن این وسیله به تعادل نیاز دارد و شما باید بتوانید که تعادل خود را حفظ کنید. استفاده از این اسکوتر ها به افراد زیر 12 سال توصیه نمی شود.

دیگر اجزای اسکوتر برقی عبارتند از: بدنه فلزی و محور مرکزی که با روکش پلاستیکی مقاوم پوشیده شده اند ، در هر یک از چرخ ها یک موتور الکتریکی و یک سنسور مخصوص اندازه گیری شیب و سرعت قرار دارد ، شارژر ،  کلید روشن خاموش ، لامپ های LED و …

باتری اسکوتر های برقی از دوام بالایی برخوردار است و هر باتری از این اسکوتر ها برای 25 کیلومتر مسافت کفایت می کند.

اسکوتر برقی چیست

اسکوتر برقی چیست ؟

راهنمای خرید اسکوتر برقی: در حال حاضر اسکوتر برقی از بازار داغی برخوردار است و تبلیغات بسیاری در این زمینه وجود دارند که این تبلیغات، خرید درست و با کیفیت را برای مشتریان بسیار دشوار کرده است.

انواع اسکوتر برقی: اسکوتر برقی در حال حاضر دسته بندی خاصی ندارد و طبق اندازه و ضخامت چرخ هایش آن را طبقه بندی کرده اند که از 6 تا 10 اینچ در بازار موجود است و هر چه اندازه چرخ های اسکوتر بیشتر باشد ارتفاع اسکوتر از سطح زمین بیشتر میشود و در نتیجه سرعت بیشتر و احتمال برخورد به موانع کوچک کمتر میشود.

فروش اسکوتر اصفهان با سطح کیفی بالا و قیمت مناسب و به صرفه و همچنین دارا بودن گارانتی صورت می گیرد.

مزایا و معایب اسکوتر برقی چیست ؟

یکی از مزایای اسکوتر برقی سیار بودن آن است که بالاتر هم به آن اشاره کردیم و از دیگر مزایای آن میتوان به : سریع بودن در حرکت، تولید نکردن آلودگی هوا، ایجاد تحرک، حفظ تعادل و … اشاره کرد؛ اما هر شِیئی علاوه بر کاربردی بودن و داشتن مزایا ، معایبی هم دارد که اسکوتر برقی هم از این قاعده  مستثنا نیست! استفاده از اسکوتر برقی روی چمن و فرش توصیه نمیشود لذا موتور اسکوتر تحت فشار قرار میگیرد ، اسکوتر برقی اگر از ارتفاع هر چند کوتاه بیافتد موتورش صدمه میبیند ، اور شارژ شدن هم یکی دیگر از معایب اسکوتر برقی است. اور شارژ یعنی اینکه باتری بیشتر از حد مجاز شارژ شود یا به عبارتی دیگر شارژ باتری کامل شود و ما یادمان برود آن را از شارژ در بیاوریم که در این صورت منجر به منفجر شدن باتری می شود!

توصیه هایی هنگام استفاده از اسکوتر

  • جهت حفظ کردن تعادل دستگاه، با پای خود به سمتی که می خواهید، اندکی روی اسکوتر فشار وارد کنید. وظیفه سنسور های موجود در دو طرف برد الکترونیکی، تغییر جهت می باشد.
  • توصیه می شود که افراد زیر 12 سال از این دستگاه استفاده نکنند. همچنین ظرفیت باری که اسکوتر می تواند تحمل کند تا 120 کیلوگرم است. اگر فرد بالای 120 کیلو وزن، از این دستگاه استفاده کند، تعادل اسکوتر دچار مشکل می شود.
  • به این نکته دقت کنید که اسکوتر های برقی ضد ضربه نیستند. به همین دلیل مراقب باشید که هنگام حرکت به آن ضربه وارد نشود.
  • شرایط آب و هوایی نیز روی بهبود عملکرد دستگاه تاثیر می گذارد. جهت استفاده از اسکوتر، بهترین محدوده دمایی بین 15 تا 50 درجه سانتی گراد می باشد.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *