مزایای بازی در فضای باز برای رشد کودک چیست؟

مزایای بازی در فضای باز برای رشد کودک چیست؟

مزایای بازی در فضای باز برای رشد کودک چیست؟

تحقیقات به ما می گوید که هیچ پاسخ واحدی وجود ندارد.این بستگی به این دارد که بچه ها واقعاً در بیرون از خانه چه کار می کنند.همچنین بستگی به محل بازی بچه ها دارد.

اما به طور کلی ، کودکان هنگام بازی در فضای باز می توانند از مزایای زیادی برخوردار شوند ، از جمله

  • کاهش خطر نزدیک بینی ؛
  • قرار گرفتن بیشتر در معرض نور روشن که باعث افزایش سلامت و عملکرد ذهنی می شود.
  • افزایش سطح فعالیت و آزادی بیشتر برای دویدن ، پرش و صعود ؛
  • فرصت هایی برای یادگیری عملی درباره نیروها و مفاهیم فیزیکی ؛
  • کاهش سطح استرس ، روحیه بهتر و افزایش تمرکز ؛
  • ریتم خواب طبیعی تر و هماهنگ تر ؛
  • افزایش فرصت های یادگیری مهارت های اجتماعی ، غلبه بر ترس ها و ایجاد ارتباط مادام العمر با طبیعت.

علاوه بر این ، ممکن است بازی در فضای باز به کاهش بروز مشکلات رفتاری کمک کند.همچنین ممکن است به مبارزه با چاقی کمک کند.

در اینجا ما به عنوان فروشنده ماشین شارژی اصفهان نگاهی دقیق تر به مزایای بازی در فضای باز و شرایطی که باعث می شود وقت گذرانی در خارج از خانه به ویژه مفید باشد ، می اندازیم.

مزایای بازی در فضای باز

  1. بازی در فضای باز می تواند خطر نزدیک بینی کودک را کاهش دهد.

وراثت نقش مهمی در بروز یا عدم نزدیک بینی در کودک دارد.اما همچنین واضح است که گذراندن زمان در خارج از منزل محافظ است.بسیاری از مطالعات ارتباط بین زمان بیرون از خانه و ایجاد نزدیک بینی را نشان می دهند.کودکانی که زمان بیشتری را در خارج از خانه می گذرانند ، کمتر نزدیک بین می شوند.

  1. بازی در فضای باز به شما اطمینان می دهد که کودکان به اندازه کافی از نور خورشید استفاده می کنند و این برای بدن و مغز آنها مفید است.

نور خورشید – حتی نوری که در بیرون در یک روز بسیار ابری با آن مواجه می شویم – بسیار بیشتر از نوری است که معمولاً در داخل خانه با آن مواجه می شویم.بنابراین بیرون رفتن تفاوت زیادی در میزان مواجهه ما با نور ایجاد می کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به اطمینان از دریافت کافی ویتامین D کودکان کمک می کند و بر بسیاری از مسائل بهداشتی از جمله رشد استخوان ، عملکرد ماهیچه ها و حتی زمان بلوغ تأثیر می گذارد.

  1. بچه ها وقتی بیرون از خانه هستند ورزش های قوی تری انجام می دهند.

بچه ها تمایل دارند هنگام بازی در بیرون بیشتر ورزش کنند.اما اندازه اثر متفاوت است.بازی در فضای باز تأثیر عمده ای بر سطح فعالیت بدنی دارد.وقتی بچه ها بیرون بازی می کنند ، فعال ترند.

بازی در فضای باز می تواند سطح فعالیت ها را افزایش دهد ، که بدیهی است که یک چیز خوب است.کودکان برای سلامتی به ورزش قلبی عروقی نیاز دارند.همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد ورزش به عملکرد شناختی کودک کمک می کند.

فواید بازی کودکان در فضای باز

  1. بازی در فضای باز به کودکان آزادی بیشتری می دهد تا توانایی های ورزشی خود را توسعه دهند – برای دویدن سریع ، دور پریدن و صعود.

وقتی بچه ها بیرون بازی می کنند ، معمولاً آزادی بیشتری برای جابجایی دارند.آنها می توانند کارهایی را انجام دهند که معمولاً در داخل خانه امکان پذیر نیست – با حداکثر سرعت بدوند ، از سازه های بلند بالا بروند و کارهای دیگر انجام دهند.

  1. بازی در فضای باز می تواند به کودکان در یادگیری مهارت های اجتماعی کمک کند.

کودکانی که زمان زیادی را صرف بازی در فضاهای سبز می کنند ، ممکن است استرس کمتری داشته باشند ، تمرکز بیشتری داشته باشند و شادتر باشند و این باعث می شود که آنها بتوانند روابط دوستانه خود را حفظ کرده و مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنند.

  1. مبارزه با مشکلات خواب؟بازی در فضای باز باعث نمی شود بچه ها شب ها بیشتر بخوابند.اما ممکن است به کودکان کمک کند راحت تر بخوابند.

شاید شنیده باشید که بازی در فضای باز زمان خواب کودکان را در شب افزایش می دهد.آیا واقعا حقیقت دارد؟مطالعات چیز دیگری را نشان می دهد.

طبق مطالعات نباید انتظار داشته باشیم که بچه های ما بیشتر بخوابند فقط به این دلیل که زمان بیشتری را در خارج از خانه می گذرانند.اما بازی در فضای باز می تواند جنبه مهم دیگری از خواب را تحت تأثیر قرار دهد: مدت زمانی که طول می کشد تا بچه ها در شب احساس خواب آلودگی کنند.بازی در فضای باز ممکن است به کودکان کمک کند که شب ها زودتر بخوابند.

در این مقاله ما بر مزایای خاص بازی در خارج تمرکز کرده ایم.اما مطمئناً بازی برای بچه ها در هر کجا که هستند – داخل یا خارج از خانه خوب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *