اسکوتر و ایمنی کودک

اسکوتر و ایمنی کودک

برای والدین مهم است که خطرات مربوط به استفاده از اسکوتر را درک کنند. و اقدامات لازم را برای محافظت از کودک خود در برابر آسیب و مرگ انجام دهند.

طبق قانون موظف هستند برای روروک مخصوص بچه ها، از کلاه ایمنی مخصوص دوچرخه استفاده کنند. همچنین آموزش قوانین ایمنی جاده به کودکان بسیار مهم است.

سقوط و برخورد با اتومبیل و عابران پیاده به طرز نگران کننده ای شایع است. از هر سه مصدومیت دو مورد مربوط به کودکان زیر 14 سال است.

کودکان خردسال و کسانی که استفاده از اسکوتر را یاد می گیرند. بیشتر در معرض آسیب هستند.

 

اسکوتر و ایمنی کودک

 

به گفته کارشناسان ایمنی کودک، اسکوتر یک اسباب بازی نامناسب برای هر کودک زیر هشت سال است. این اسباب بازی به طور معمول سبک است و ممکن است موتور داشته باشد. به این معنی که می تواند با سرعت زیادی حرکت کند. والدین باید بر کودک خود نظارت کنند و اطمینان حاصل کنند که از تجهیزات ایمنی همیشه استفاده می شود.

فروش اسکوتر اصفهان توصیه می کند موتور سواران به یک کلاه ایمنی و محافظ برای مچ دست، آرنج و زانو نیاز دارند. اسکوترها باید دارای ترمز و زنگ یا بوق باشند و در صورت استفاده در شب، نور مناسب (که می تواند چشمک زن یا ثابت باشد) – یک نور سفید در جلو، یک چراغ قرمز در عقب و یک بازتابنده قرمز در عقب داشته باشند.

 

طراحی اسکوتر

اسکوترها دارای چرخ های کوچکی هستند. تقریباً 10 سانتی متر یا بیشتر. سیستم ترمز همیشه قابل اعتماد نیست. زیرا ترمز نمی تواند سطح کافی را روی یک چرخ کوچک بگیرد. و با افزایش سن ترمزها از کارایی کمتری برخوردار می شوند.

این امر، همراه با پاکسازی کم اسکوترها، به این معنی است که از دست دادن کنترل کاملاً محتمل است. به ویژه هنگام سوار شدن روی سطوح ناهموار مانند سنگفرش یا ترک های بزرگ روسازی.

اسکوترهای ارزان قیمت ممکن است نقایص خطرناکی در طراحی داشته باشند. مانند مکانیسم های تاشو نرم از اسکوترهای ارزان قیمت خودداری کنید. و طرحی متناسب با وزن، مهارت های حرکتی و رشد جسمی کودک انتخاب کنید.

 

اسکوتر و ایمنی کودک

آسیب های شایع

سقوط شایع ترین علت آسیب دیدگی کودکان است. که اسکوتر سوار می شوند. برخورد خودروها و عابران پیاده نیز گزارش شده است.

آسیب های شایع عبارتند از:

برش ها و سایش و شکستگی استخوان، به ویژه مچ دست و جراحت سر.

اگر کودکی از یک اسکوتر متحرک سریع سقوط کند و به سطح سختی مانند جاده برخورد کند. باعث کبودی و تورم بافتهای ظریف مغز می شود.

شکستگی جمجمه و خونریزی از عروق بریده شده در اطراف و داخل مغز نیز ممکن است. تحقیقات نشان می دهد که کلاه ایمنی خطر آسیب به سر را تا 90 درصد کاهش می دهد.

لوازم ایمنی تجهیزات ایمنی ضروری برای رکاب زدن شامل موارد زیر است:

محافظ مچ، محافظ های آرنج، محافظان زانو و کلاه ایمنی.

 

اسکوتر و ایمنی کودک

 

کلاه ایمنی دوچرخه کلاه ایمنی در سال 1990 به تجهیزات ایمنی اجباری برای دوچرخه سواران و روروک مخصوص بچه ها تبدیل شد. کلاه ایمنی دوچرخه تایید شده باید به طور ایمن روی سر موتور سوار نصب و بسته شود.

کلاه ایمنی منجر به کاهش 70 درصدی تعداد دوچرخه سواران آسیب دیده یا کشته شده بر اثر ضربه به سر شده است. کلاه ایمنی از فوم ساخته شده است که تأثیر سقوط یا ضربه را خنثی می کند.

پیشنهادات ایمنی کلاه ایمنی پیشنهادات ایمنی شامل موارد زیر است:

قبل از خرید کلاه ایمنی از راحتی کودک متناسب با آن اطمینان حاصل کنید.

کلاه ایمنی باید دقیقاً بالای ابروها قرار بگیرد.

یک کلاه ایمنی که به درستی نصب شده باشد، نمی تواند روی سر حرکت کند. چه به جلو و عقب و چه به صورت پهلو.

بند چانه باید همیشه محکم بسته شود و هرگز پیچ خورده نباشد.

موانعی مانند کش و گیره های مو نباید استفاده شود.

همیشه بعد از برخورد یا تصادف، یا در صورت شکافتن و خراب شدن مواد، کلاه ایمنی را تعویض کنید.

کلاه ایمنی را طبق دستورالعمل سازنده تمیز کنید. زیرا برخی از محصولات تمیز کننده ممکن است آسیب ببینند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *