بازی برای حمایت از کودکان در دوران کرونا

بازی برای حمایت از کودکان در دوران کرونا

بازی برای حمایت از کودکان در دوران کرونا

در بیماری همه گیر COVID-19 ، کودکان وقت بیشتری را در خانه می گذرانند ، زیرا بعضی از مدارس مجبورند یک روز ، یک هفته یا چند ماه تعطیل شوند.کودکان مجبورند در خانه بمانند و این باعث میشود آنها کمتر لذت بازی کردن با همسالان و دوستان را در بیرون از منزل و در محیط هایی مثل پارک و شهربازی تجربه کنند.اما آیا میدانید کودکان در این زمان بیش از هر زمان دیگری به بازی احتیاج دارند و والدین باید فرزندان خود را درگیر فعالیت های بازی با کیفیت بالا کنند.

به فرزند خود بپیوندید و بازی کنید!

برای کودکان خردسال ، بازی زمینه مهمی برای کشف جهان ، کسب دانش جدید ، رشد زبان و توانایی های اجتماعی فراهم می کند.در دوران کرونا ، بازی بیش از هر زمان دیگری مهم شده است.با تعطیلی مدارس ، زمان کمتری برای انجام فعالیت های بازی با کیفیت برای کودکان وجود دارد.چنین فعالیت های بازی می تواند زمینه یادگیری منحصر به فردی را برای توسعه حوزه های مختلف شناختی فراهم کنند.

بازی با کیفیت بالا چیست؟یک جنبه مهم که به بازی با کیفیت کمک می کند ، نقش بزرگسالان است.تحقیقات نشان می دهد این فعالیت های هدایت شونده ای است که در آن بزرگسالان در کنار کودکان بازی می کنند ، سؤال می پرسند ، آنچه را که فرزندانشان می گویند پیگیری می کنند و فعالیت های یادگیری کودکان را گسترش می دهند.این آسان نیست! بیشتر والدین به عنوان والدین عالی هستند ، اما ممکن است برای طراحی فعالیت های معنادار بازی و اتصال این فعالیت ها به یادگیری کاملاً مجهز نباشند.

بازی های کودکانه زیر سایه کرونا

والدین مجاز به شرکت در بازی کودک خود هستند.در حقیقت ، کودکان خردسال اغلب به برخی راهنمایی های بزرگسالان نیاز دارند.قبل از شروع یک فعالیت بازی ، والدین می توانند درمورد اینکه کودکان می خواهند چه فعالیت فرهنگی را تقلید کنند یا با چه موادی می خواهند بازی کنند ، از آنها سؤال کنند.

قبل از اینکه والدین در بازی به کودکان بپیوندند ، آنها باید ببینند که بچه ها چه کار می کنند ، چه اتفاقی می افتد و سپس ، آنها می توانند تصمیم بگیرند که چگونه فعالیت بازی را بدون ایجاد مزاحمت در بازی کودک ، به سطح بالاتری برسانند.به عبارت دیگر ، با دقت نگاه کنید و تماشا کنید و در صورت نیاز به فرزند خود بپیوندید و بازی کنید!

بازی با کودکان در دوران کرونا

ویروس کرونا تغییرات ناگهانی در زندگی روزمره ما ایجاد کرده است و می تواند یک زمان اضطراب آور برای شما و خانواده شما باشد.صرف وقت برای انجام یک فعالیت مثبت با کودک می تواند به او اطمینان دهد و اضطراب او را کاهش دهد.

در اینجا لیستی از ایده های فعالیت وجود دارد که می توانید با آنها در حالی که قرنطینه هستید در خانه انجام دهید.

  • اگر کودک شما عاشق رقص است ، بگذارید اینکار را انجام دهد.از آنها بخواهید آهنگ موردعلاقه خود را انتخاب کنند و همانطور که دوست دارند برقصند.
  • زمان آشپزی کودک خود را صدا بزنید و از او بخواهید در برخی از کارها با شما همکاری کند.به عنوان مثال میتوانید به او اجازه دهید تا ظروف کثیف حاصل از آشپزی را شست و شو دهد و یا زمان درست کردن سالاد به شما کمک کند.البته توجه داشته باشید تا همه ی فعالیت های کودک را زیر نظر داشته باشید تا مشکلی برای او ایجاد نشود.
  • به او نقاشی کردن را پیشنهاد دهید.یک موضوع را انتخاب کنید و کودک خود را تشویق کنید تا در مورد آن موضوع چیزهایی روی کاغذ بکشد و بعد از اتمام نقاشی او را تحسین کنید و به او بگویید که چقدر زیبا نقاشی کرده است.این باعث بهبود عزت نفس کودکان میشود.

بازی با کودکان در دوران کرونا

  • یک بازی توپی انجام دهید.بازی با توپ در محیط داخلی خانه ، ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد ، اما اگر حیاط دارید ، میتوانید این بازی را براحتی انجام دهید.اگر حیاط دارید فقط به یک توپ نیاز دارید و میتوانید ، فوتبال ، والیبال و دیگر بازی های توپی را انجام دهید.
  • در صورت داشتن حیاط لیست بی پایان بازی برای انتخاب وجود دارد!شما میتوانید با اسکوتر اصفهان بازی کنید یا اگر ماشین شارژی و یا موتور شارژی دارید ، آن را به فضای حیاط بیاورید و با آن بازی کنید.بازی با موتور شارژی ، ماشین شارژی اصفهان و اسکوتر میتواند جذاب باشد.از فرزند خود بخواهید بازی ای را که دوست دارد انجام دهد انتخاب کند.
  • برخی از چیزها مانند اسباب بازی ها را در اطراف خانه مخفی کنید ، برخی از سرنخ ها ایجاد کنید و ببینید آیا فرزندان شما می توانند حدس بزنند آنها کجا هستند!این سرگرمی خوبی است.

در حالی که در خانه قرنطینه هستید ، بازی ها و فعالیت های ارائه شده در این مقاله را به کودک خود پیشنهاد دهید تا بتوانید او را سرگرم کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *